Trwa ładowanie proszę czekać ...

Skuteczna reklama - jak określić grupę docelową

19 kwietnia 2016

Jesteś początkującym przedsiębiorcą? Jeśli tam, to zapewne zauważyłeś jak trudno się wybić w górę. Dzieje się tak, głównie ze względu na wysoką konkurencję, która zawsze czuwa na stanowisku i stara się utrzymać na aktualnym poziomie lub go podwyższać. Jest to oczywiście, całkowicie normalne i naturalne. Chcesz się z pewnością wypromować, ale nie masz na to wystarczającego budżetu. O to nie ma się, co martwić, ponieważ na początku, nikt nie ma miliona złotych na reklamę w telewizji i radiu. Zawsze zaczyna się swoją karierę od małych kroczków. No chyba, że masz już kilka innych firm, to pieniądze się znajda. Teraz jednak skupiamy się na tych ludziach, którzy zakładają swoją pierwsza działalność.

Musimy mieć na uwadze, że nawet potężne korporacje zaczynały od bardzo małych reklam, które nie zawsze przynosiły oczekiwane rezultaty. Po latach praktyki, wiedzą oni, co się sprawdza, a co się nie nadaje. Jeśli chcesz zdobyć taką samą popularność, a co najważniejsze, tak wysokie zyski, musisz się nastawić na ciężką pracę i dużo stresu, ponieważ nie wszystko będzie szło po Twojej myśli zawsze. Aby zdobyć klientów, potrzebujesz dużą liczbę klientów, którzy będą zasilać Twój biznes, jednak, aby ich pozyskać, trzeba mieć bardzo dużo pomysłów na promowanie się. Nie próbuj nic na siłę, ponieważ wymuszona reklama to strata pieniędzy. Postaraj się zrobić coś takiego, co dotrze do jak największej grupy odbiorców. Najlepszym sposobem, na kreatywność jest zajmowanie się swoim hobby. Jeśli miło spędzamy czas to nasz mózg odpoczywa i ma energię na kolejne projekty, które mogą Ci bardzo pomóc.

Dobrze określona grupa docelowa

Jeżeli Twoje firma jest umiejscowiona na danym terenie i nie zamierzasz poszerzać w najbliższym czasie jej działalności, to nie ma sensu, rozpędzać się z reklamą. Mając swoje biuro oraz oddział w jednym województwie i świadcząc takie usługi, których nie da się przenieść na drugi koniec polski, nie ma sensu promowania się na terenie całego kraju. Wiadomo przecież, że ktoś mieszkający na pomorzu, nie przyjedzie na Śląsk, aby zaopatrzyć się w jeden produkt czy usługę. Takim sposobem, wyrzucasz jedynie pieniądze w błoto.

Grupę docelową określamy poprzez nakierowanie swoich usług na dany rodzaj ludzi, którzy będą ich potrzebować. Tak, więc ulotek firmy, która handluje bielizną damską nie dajemy mężczyznom, ponieważ jest to zbędne. Postaraj się tak określić grupę docelową, abyś nie musiał wydawać kroci na reklamę, która zainteresuje się 2% konsumentów.