Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak wypromować firmę w małym mieście?

19 kwietnia 2016

Prowadzisz niewielką firmą świadcząca małe usługi? Jeśli jesteś na poczatkującym etapie, to wiesz jak ciężko jest się wypromować. Zawsze blokada numer jeden, to budżet, który na początku działalności jest znikomy, a niekiedy nawet zerowy. Na starcie wygląda to tak, że musimy więcej dokładać, niż możemy zarobić. Nie jest to piękna perspektywa, ale początki, tak niestety się malują. Nie dotyczy to oczywiście każdej firmy, ponieważ niekiedy zdarza się ta, że ktoś ma już na przykład, któraś z kolei firmę, więc nie stanowi dla niego problemu milionowa reklama. Zaś promowanie, idzie doskonale, ponieważ jest już znany na rynku, więc jak tylko wypuści nowy produkt, zdobywa on automatycznie zainteresowanie.  

W przypadku pierwszej działalności, sytuacja nie wygląda tak kolorowo. Trzeba się nieźle napracować, aby w ogóle zdobyć małą liczb klientów, ale jest to zazwyczaj opłacalne i po kilku miesiącach wszystko się zwraca z procentem.

Skuteczne reklamowanie się

Jeśli prowadzisz działalność, której usługi ograniczają się do jednego miasta, to reklama może być nieco lepiej zorganizowana, ponieważ nie musimy myśleć o potężnych terenach, na których chcielibyśmy się pokazać. W taki przypadku, przydać się nam mogą np. bilbordy czy tez reklamy w formie ulotek, które rozdaje się na ulicach. Nie przyniesie to może chordy fanów od razu, ale jest bardzo dobre na początek, gdyż w przypadku jednego miasta, potrzebujesz tylko jednej do trzech osób, do pracy przy ulotkach. Musisz jednak wiedzieć, do kogo Twoje usługi są kierowane. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, to reklama powinna docierać przede wszystkim do pań. Jeśli zaś masz sklep z narzędziami, kierujesz swoja promocję w stronę panów. Zwróć na to uwagę, aby taka osoba, która zajmuje się rozdawaniem ulotek, trzymała się tych wytycznych, ponieważ reklamowanie szminki panom, niewielki zysk przyniesie. Dodatkowo, będzie to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto, ponieważ wszystko wyląduje w koszu.

Gadżety to podstawa

Jeśli jeszcze nie wszyscy wiedzą o twoim istnieniu, trzeba się im pokazać, byleby z dobrej strony. Doskonałą zachęta do odwidzenia sklepu, jest jakiś gadżet. Nie musi to być nić wielkiego. Na początki możemy rozdawać długopisy i zapraszać do sklepu. Dobra alternatywą są słodkości, czyli np. krówki z opakowaniem z logo firmy. Jeżeli twój budżet jest nieco większy to możesz także zainwestować w breloczki z grawerem. Dzięki temu, każdy noszący o przy sobie będzie pamiętał o twojej działalności. Im mniejsze miasto, tym lepiej jest się nam wypromować i są tego niższe koszty, ale adekwatnie mniejszy zysk.